Helgen

Heej!

Idag skulle det vara min s.k. "plugg- dag". Det har väll gått lite sådär kan jag säga. Jag har typ 2 prov till imorgon. Det ena är franska och det andra är svenska. Svenskaläraren var sjuk i slutet av förra vecka så jag hoppas att hon fortfarande är det till imorgon så jag kan få lite mer tid att plugga på. Hoppas kan man ju alltid göra men jag tror faktist att hon kommer att komma :'(

Okej,  tråkigt kanske det inte är men det hade varit bra för min egen del att plugga på. Har redan fått en sorts "varning" att hon tycker jag ska plugga mer på orden. Det är bara det att jag HATAR de där orden!! De är gamla och tråkiga och långa och har ingen som helst anknytning till betydelsen som står på "ren svenska".

Jag själv tycker att jag klarar mig ganska bra utan de där orden. Det känns lite som "ingen ska få komma till mig och säga att jag inte är bra på svenska och att jag inte kan svenska! Jag är jättesvensk! Och har svenska föräldrar! NEEEJJJ!!! Jag blir bara sur på skiten! 

  Så nu tänker jag släppa det och gå över till något annat.

Igår var jag inne i stan. Först åkte vi till söder och sedan in till stan. När vi går av vid kunsträgården ser vi att det är människor som tänder jättemycket ljus! Tog såklart en bild på dem även om den inte blev så bra så lägger jag upp den iaf.

 Så här såg det ut:





Det var alltså typ rosa bandet som hade kanpanj. Jag tycker det var så fint att de tände så många ljus!


Aja, PLUS att igår var jag jättekänslig för typ vad som helst. Det var så här:

Jag satt på tåget in mot stan och satt mitt emot en barnvagn med ett barn i.
Jag höll på att börja GRINA! SERIÖST!

Jag började tänka på varför jag kände mig så känslig. Trode att det påminde om något från min barndom som kändes jobbigt men nee, jag vet inte. Kändes bara så sjuuukt!

Och den där ungen var så söt som satt där med sina tum-flece-vantar på och nappen i munnen. Barnet försökte ta upp en liten gosse- stjärna men det gick inte med vantarna på. Och sedan när mamman pussade barnet. DET var ett känsligt ögonblick! Man kunde riktigt känna kärleken som fanns mellan barnet och mamman!

Så igår var en känslig dag! Men jag fick också tag på en hel del bra saker!

Detta köpte jag:

- Svarta skor till resan
- Mössa
- Ansiktsvatten och rengöringskräm
- Strumpor till resan

Lägger inte upp någon bild på det nu, men det kanske ploppar upp i ett annat inlägg framöver!

Så idag. Jag har pluggat som sagt. Skulle igentligen på körrep men körledaren kunde inte komma så det blev inställt :(

Nu ska jag kanske försöka plugga lite till så får jag skriva någon annan dag i veckan!

Pussar och kramar från Lenne <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0